Vad gör vi egentligen hos våra kunder?
I gårdagens workshop hos SuicideZero följde vi upp vårens arbete med att ta fram värderingar att leva efter, värderingar som ska trygga och genomsyra arbetet och alla som jobbar i organisationen, men även kunna visa utåt vad SuicideZero står för. Vad de vill förknippas med. Hur de vill bli förstådda även för dem som inte känner till dem så väl.
Alla fick berätta hur de lever värderingen dagligdags och det var en fröjd att få höra hur genomarbetade och genuina deras värderingsord är. Att få se i blicken på de som arbetar med detta, hur mycket de betyder för dem. Hur väl de stämmer överens med beteenden, både gentemot varandra internt och mot de som söker stöd, de som är anhöriga, de som vill hjälpa till som sponsorer, volontärer och ambassadörer.
Nu blir det fokus framåt, i nya projekt, nya utbildningar, nya satsning kring hur vi tillsammans kan minska antalet självmord och minska den psykiska ohälsan.
Och hur låter värderingen?
”Självmord upphör inte för att vi blundar och tiger.
Genom att vara modiga och medmänskliga i vår kommunikation och gentemot alla vi möter skapar vi engagemang och trovärdighet för vårt suicidpreventiva arbete för att nå vår vision; ett samhälle utan självmord.”
Så mycket medmänsklighet och hjärta i den organisationen. Tack kära kund för att ni finns och verkar!